Yinsh wordt gespeeld op een zeshoekig speelveld, waar de hoekpunten zijn weggelaten. Iedere speler start met vijf ringen, die aan het begin op het speelveld geplaatst worden. Dit speelveld bestaat uit lijnen, die elkaar onder hoeken van 60 graden raken. De ringen worden op de snijpunten geplaatst. Als je aan de beurt bent, plaats je een schijf in een van je ringen. Deze schijven zijn aan de ene kant zwart, aan de andere kant wit. Je plaatste de schijf met de kleur van jouw ringen naar boven. Vervolgens verplaats je je ring in een recht lijn, zover als je wilt. Je mag niet over andere ringen heen springen. Als je schijven passeert, moet je stoppen op het eerste vrije snijpunt dat je tegenkomt. Alle schijven die je hebt gepasseerd, moet je omdraaien: zwart wordt wit en andersom. De bedoeling van het plaatsen en omdraaien van de schijven is het vormen van een ononderbroken rij van vijf schijven met jouw kleur naar boven. Als je zo’n rij creëert, verwijder je de vijf schijven van het bord. Bovendien moet je een van je ringen van het bord halen. Wie als eerste drie ringen van het bord weet te halen, die wint het spel.