De duistere monsters uit de Griekse mythologie hebben zich verzameld voor een laatste aanval op de berg Olympus. De Griekse goden zijn bereid om hun heilige grond te verdedigen. Wie zal zegevieren in deze beslissende strijd van bloed en ichor?
Ichor is een asymmetrisch strategiespel voor twee spelers van Reiner Knizia. In deze mythologische strijd controleert de ene speler de Griekse goden terwijl de andere speler de Griekse monsters controleert. Als je aan de beurt bent, beweeg je een van je figuren in een rechte lijn zo ver als je wilt, waarbij je een spoor van je speelfiguren achterlaat op elk veld waar je overheen gaat. Je kunt nooit op of over een veld met een ander figuur bewegen, maar je kunt wel fiches van tegenstanders vervangen door je eigen fiches. De eerste speler die al zijn speelfiguren op het bord heeft, wint.
Elk figuur heeft een unieke vaardigheid die maar één keer per spel kan worden gebruikt. De winnaar is dus degene die het beste gebruik maakt van zijn mogelijkheden, zichzelf opstelt voor grote acties en zijn tegenstander tegenhoudt om hetzelfde te doen.
Reiner Knizia heeft Ichor ontwikkeld en verder ontwikkeld ten opzichte van eerdere versies van dit ontwerp door:
De bestaande personagevaardigheden te verbeteren en nieuwe toe te voegen
Een geavanceerde speluitbreiding te introduceren met krachtige poorttegels en nog meer goden en monsters (Reinforcements genaamd).