"We zouden een club kunnen beginnen," stelde Beatrice voor. "Weet je - zoek naar aanwijzingen en probeer mysteries op te lossen!"
In Spy Club werken spelers samen als jonge rechercheurs om buurtmysteries op te lossen. Het bevat een herspelbaar campagneformaat, met variabele ontgrendelingsinhoud, voor het spelen van een reeks van 5 onderling verbonden spellen om een groter verhaal te vertellen. Gedurende de hele campagne ontgrendel je nieuwe modules met aanvullende regels en verhaalelementen. Met 40 nieuwe modules en 174 kaarten in het campagnedek, kun je alles resetten en meerdere campagnes spelen - met elke keer een ander verhaal en spel-ervaring.
In het standaardspel heeft elke speler tweezijdige aanwijzingskaarten voor zich. Als je aan de beurt bent, gebruikt je acties om aanwijzingskaarten om te klappen, te tekenen en te verhandelen, ideeën op te doen en aanwijzingskaarten als bewijs te bevestigen. Bevestig 5 aanwijzingen van hetzelfde type om een deel van de zaak op te lossen. Naarmate je meer en meer van de oplossing ontdekt, begint er een verhaal op te duiken: je buurman stal iets uit de ijssalon, maar wat? En waarom? Om de zaak te kraken, moet je de oplossing voor alle 5 delen vinden voordat de verdachte ontsnapt of je hebt geen aanwijzingen meer.